[NUUG kart] Skoler og brannstasjoner i Norge

Wiklund Johan johan.wiklund at entur.org
Fri Mar 2 10:38:52 CET 2018

Vær så snill og pass på at navnene i listen har god kvalitet før de blir importert. Åpenbare feil som "ungdomskole", store bokstaver i hvert ord eller "videregående" uten påfølgende "skole" vil bare medføre kaos og etterarbeid. Ser f.eks. " Setesdal Videregåande skule" med stor V. Det er også ting som "Avd Barbu" der det naturligvis må stå "avd. Barbu" hvis det skal følge en slags norsk skrivemåtestandard. Ser også "Sogndal videregåande skule", "Ål vidaregåande skole" og "Tryggheim vidaregående skule" der nynorsk og bokmål blandes.

Andre funn:
- "Longyearbyen skole - Grunnskole og videregående S"
- "Wang videregående Skole/ Wang Toppidrett" med en sær skråstrek og to navn.
- "Statped Oslo - Avd skole" -- avd skole? :)
- "St Olav videregående skole" bør ha et punktum bak St.
- "Skoleskipet Gann" amenity=school, boat=yes? ;)

Man bør være kritisk til innholdet i slike lister. Selv om de er fra en offentlig kilde så er det vel ikke ønskelig å finne rariteter og feil. Å ukritisk videreføre åpenbare feil bare fordi de kommer fra en eller annen kilde er jo bare søppel inn- søppel ut. Lettere å rette FØR import enn ETTER.

Nå kikket jeg bare litt kjapt over en av vgs.-filene så det er sikkert en god del flere feil som jeg syns vi ikke burde importere.

imho :D

Mvh Johan