[NUUG kart] Datasett for sykkelparkering/stativ etc?

NKA mapper nkamapper at gmail.com
Fri Nov 2 12:57:59 CET 2018

Vegvesenet har en egen kategori for sykkelparkering som kan sees her:
https://www.vegvesen.no/vegkart/vegkart/#kartlag:geodata/hva:(~(id:451,filter:(~),farge:'0_0))/@600000,7225000,3
Disse 917 punktene kan lastes ned og brukes fritt.
Jeg har ikke sett på kvaliteten. Antar at dette er sykkelparkering i
forbindelse med kollektivknutepunkter.

Som du nevner har Bymiljøetaten i Oslo et bra datasett for sykkelparkering:
https://oslokommune-bym.opendata.arcgis.com/datasets/686894314a3e4ad6b9023c04c080a1f7_76
Sist jeg så på dette manglet ca 100 av disse sykkelparkeringene i OSM (de
har ikke vært oppdatert på flere år), så det er fint om du vil legge dem
inn og oppdatere de gamle punktene.
Nodene må flyttes noen meter basert på Norge i Bilder for å komme på helt
riktig sted.

OSM har tillatelse til å bruke begge datasett.

Jeg ville tro at flere av de større byene har slike datasett for sykler,
men har ikke lagt merke til noen. Håper andre har innspill.

/NKA