[NUUG kart] Elveg-import

Wiklund Johan johan.wiklund at entur.org
Mon Sep 24 14:28:55 CEST 2018

Hei

Som jeg meldte tidligere i sommer gjorde Entur en satsning på import av Elveg, siden vi bruker vegdata fra OpenStreetMap til å gi rutingforslag. Vi er nå ferdige med dette midlertidige prosjektet og vi rakk ferdigstille 78 kommuner i prosjektperioden.

Vi tok i første hånd kommuner med store mangler i veinettet. Vi strevet etter høy kvalitet foran kvantitet, så jeg tror ikke det skal være veldig mye å klage på - og jeg håper alle er fornøyde med resultatet.

Hvis noen har lyst å fortsette med importer ville jeg anbefalt følgende kommuner, basert på gjenstående prioritering med estimert størst mangel-minst jobb først:

1.     1242     Samnanger

2.     1514     Sande

3.     1515     Herøy

4.     1560     Tingvoll

5.     1942     Nordreisa

6.     0532     Jevnaker

7.     5013     Hitra

8.     5016     Agdenes

9.     5017     Bjugn

10.  5018     Åfjord

11.  0615     Flå

12.  0619     Ål

13.  0623     Modum

14.  0715     Holmestrand

15.  1133     Hjelmeland

16.  1243     Os

17.  1256     Meland

18.  1531     Sula

19.  1805     Narvik

20.  1820     Alstahaug

21.  1832     Hemnes

22.  0528     Østre Toten

23.  0545     Vang

24.  0427     Elverum

25.  0437     Tynset

Listen fortsetter med ca. 150 kommuner til, så ikke ver redd at vi går tom!

Johan Wiklund
Dataforvalter

[cid:image001.png at 01D3499C.B2E78700]
Et samlet kollektiv-Norge