[NUUG kart] garmin dēzl™ 780 LMT-D

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Jan 31 12:12:03 CET 2020

Hei

Det vil helt sikkert virke som på vanlige GPSer, men om den vil finne
den informasjonen den trenger i kartene tviler jeg på.

Garmin har flere versjoner av sine kartformat, og i de nyeste er det
lagt inn mye mer informasjon enn tidligere.

Jeg bruker mkgmap for å lage kartene på frikart.no og det verktøyet
bruker et eldre format som er enklere. Det er forøvrig det eneste
formatet til Garmin som er kartlagt såvidt jeg vet. Dette er veldig
proprietære formater som er svært komplekse og også til en viss grad
krypterte.

Det hadde vært interessant å få testet dette, så om du eller noen andre
kjøper seg en slik så er jeg veldig interessert i erfaringer. Jeg har
vel en 6-7 GPSer hjemme som jeg tester diverse ting på, men det er
grenser for hvor mye penger jeg kan bruke på dette.

-Sverre
(Som driver frkart.no)