[NUUG kart] Import av bygninger i Norge

NKA mapper nkamapper at gmail.com
Sun Feb 28 19:40:33 CET 2021

søn. 28. feb. 2021 kl. 19:25 skrev Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>:

> Jeg antar fristen 7. februar er en feil?

Takk, er fikset og skal være 7. mars ja.

> Det er mulig jeg leser forslaget feil, men det ser ut til å anta at
> kartverkets data er av høy kvalitet.  Min erfaring er at det er en
> tvilsom antagelse, så den hypotensen bør kanskje testes før en går i
> gang?

Det er ikke en hypotese men en observasjon av datasettet etter å ha sett på
en del kommuner, opp mot ortofoto og ellers lokalkunnskap. Men fint å få
tilbakemelding fra flere. Bare å ta en titt på filene.

> Finnes det en plan for å rekruttere folk med lokalkunnskap til å gjøre
> importjobben?

Det er et godt poeng. Ska legge inn noen setninger om dette. Er klart
ønskelig ja. Kom gjerne med innspill til en effektiv rekruttering.

/NKA