Bruksvilkår for utkast til klagebrev på presse.no?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Aug 5 20:13:19 CEST 2015

Hei.  Jeg lurer på en liten ting vedrørende utkastene til klagebrev som
ligger tilgjengelig via
er de opphavsrettbeskyttet © 2015 presse.no, hvilket i utgangspunktet i
følge åndsverksloven betyr at kun innehaver av opphavsretten kan
publisere original og endret versjon av tekstene, så det er dermed
uklart for meg om jeg kan bruke tekstene i en klage jeg har tenkt å
publisere på Internet i tillegg til å sende inn til aktuelt
departement.  Er slik bruk greit for dere?  I så tilfelle hadde det vært
fint om det kom klarere frem av nettsidene.

Kopi til den offentlige epostlisten mimesbronn at nuug.no, der vi er flere
som er interessert i dette spørsmålet.

Vi arrangerer forresten en liten presentasjon rundt offentlighetsloven i
Ungarn i Oslo neste tirsdag, i tilfelle du er interessert.  Se
annonseringen av foredraget "Civic Tech and the Sad Story of Freedom of
Information in Hungary" av Marietta Le.