Re: Testet utrulling av siste utgave av Mimes brønn-koden

Gorm Eriksen gormer at gmail.com
Fri Jun 26 16:21:15 CEST 2015

Hei

On Jun 26, 2015 12:42, "Petter Reinholdtsen" <pere at hungry.com> wrote:

> [...]
>     server: www.mimesbronn.no
>     user: innsyn
>     rails_env: production
>     deploy_to: /srv/alaveteli_production
>     daemon_name: alaveteli
> EOF
>   cap -S stage=production deploy
>
> Det gikk greit, men feilet ved forsøk på å kjøre 'service alaveteli
> restart' på grunn av manglende PATH og tilgang.  Restartet manuelt for å
> fikse det.
>
> Jeg ble dog litt overrasket over at nynorsktekstene på nettsiden ikke
> ser ut til a inneholde siste versjon.  Hva kan det komme av?

Det høres rart ut. Så lenge riktig fil ligger i master på github.

> Hvordan ønsker vi å rulle ut på alaveteli-dev.nuug.no?  Jeg forsøkte med
> en slik blokk i deploy.yml, men det ser ikke ut til å fungere:
>
> development:
>     repository: git://github.com/mysociety/alaveteli.git
>     branch: develop
>     server: alaveteli-dev.nuug.no
>     user: innsyn
>     rails_env: development
>     deploy_to: /srv/alaveteli_development
>     daemon_name: alaveteli
>
> Har vag ide om at vi har ulik prosedyre på de to maskinene.

Ja, jeg skrev dette i epost til deg for noen dager siden. Dev bruker
fortsatt git.

Det gir litt mer fleksibilitet, feks kan man deploye ny oversettelse
direkte fra transifex ved hjelp av lokal transifex klient og har mulighet
til å teste forskjellige patcher, hotfixer o.l.

Syntes dette er greit pga fleksibilitet, men vi kan kanskje sette opp en
staging installasjon der også som håndterer Capistrano deploy - slikt vi
også kan teste deploy?

Hilsen Gorm