Testet utrulling av siste utgave av Mimes brønn-koden

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Jun 26 20:59:04 CEST 2015

[Gorm Eriksen]

> Det høres rart ut. Så lenge riktig fil ligger i master på github.

Ja.  Men forsiden på <URL: https://www.mimesbronn.no/nn > har lite
nynorsk, på tross av at fila er komplett på disken:

% cd /srv/alaveteli_production/current
% msgfmt --statistics -o /dev/null locale/nn/app.po
1290 oversatte meldinger.
%

Jeg forstår ikke hva som skjer her.

> Ja, jeg skrev dette i epost til deg for noen dager siden. Dev bruker
> fortsatt git.
>
> Det gir litt mer fleksibilitet, feks kan man deploye ny oversettelse
> direkte fra transifex ved hjelp av lokal transifex klient og har
> mulighet til å teste forskjellige patcher, hotfixer o.l.

Nettopp.

> Syntes dette er greit pga fleksibilitet, men vi kan kanskje sette opp
> en staging installasjon der også som håndterer Capistrano deploy -
> slikt vi også kan teste deploy?

Det virker litt i overkant med tre VM-er for alaveteli, men vi kan jo se
på om vi har kapasitet til å drifte flere maskiner.