Re: Testet utrulling av siste utgave av Mimes brønn-koden

Gorm Eriksen gormer at gmail.com
Fri Jun 26 22:05:40 CEST 2015

On Jun 26, 2015 20:59, "Petter Reinholdtsen" <pere at hungry.com> wrote:

> [Gorm Eriksen]

> Ja.  Men forsiden på <URL: https://www.mimesbronn.no/nn > har lite
> nynorsk, på tross av at fila er komplett på disken:
>
> % cd /srv/alaveteli_production/current
> % msgfmt --statistics -o /dev/null locale/nn/app.po
> 1290 oversatte meldinger.
> %
>
> Jeg forstår ikke hva som skjer her.

Er det ikke bare strenger som ligger i malen? Alt av dokumentasjon ligger
forøvrig også i malen og er ikke oversatt.

Et alternativ er å få alle strenger fra malen inn i et eget transifex
prosjekt og gjøre oversetting der.

> Nettopp.

> Det virker litt i overkant med tre VM-er for alaveteli, men vi kan jo se
> på om vi har kapasitet til å drifte flere maskiner.

Kan muligens kjøre det fra en annen katalog på dev maskina. Eventuelt
rename dev til stage og bruke den kun som en staging server.

Er det mulig å sette opp en staging server som bruker samme fysiske
ressurser som dev?

Hilsen Gorm