Nullstilt prod-databasen og lastet instanser på nytt

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jun 29 13:22:21 CEST 2015

Gorm hjalp meg på IRC, og jeg har nå nullstilt databasen på
alaveteli-prod.nuug.no og lastet innstanser på nytt.  Her er oppskriften:

  ssh alaveteli-prod.nuug.no
    sudo -i
      service alaveteli stop
      su - innsyn
        cd alaveteli/
        rake db:drop db:create db:migrate
        DRYRUN=0 bundle exec rake import:import_csv < ~/20150209.csv
        exit
      service alaveteli start
      exit

Jeg forsøkte først 'service alaveteli restart' for å starte tjenesten på
nytt.  Etter dette fungerte ikke tjenesten.  Litt feilsøking viste så at
'restart' kun fungerer hvis det allerede finnes en PID-fil, så jeg måtte
bruke 'service alaveteli-start' i stedet.

Filen ~/20150209.csv er opprettet tidligere fra
få skrivefeil siden da, men vet ikke om det er stort nok til å lage ny
eksport?