DIFI og Oslo kommunes innsynsløsning er i beta

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Dec 22 21:57:46 CET 2016

Jeg oppdaget nettopp
nye innsynsløsningen som er under utvikling som samarbeidsprosjekt
mellom DIFI og Oslo kommune.

Den fungerer med begrenset datasett allerede i dag, og skal utvides med
flere datasett i løpet av neste år, i følge informasjonen på siden.

Savner mulighet for enkel maskinell tilgang til datasettet og tilgang
til kildekoden, men gleder meg til fortsettelsen.

Jeg er veldig fornøyd med at det sendes ganske lite informasjon om
bruken av innsynsportalen til utlandet.  Det er kun
skrifttype-henvendelser som lekker informasjon, dvs. til
fonts.googleapis.com og fonts.gstatic.com.  Det er mye bedre enn
kommunens forside.

Peter Reinholdtsen