Re: markedsføring

Gorm Eriksen gormer at gmail.com
Thu Jul 28 09:40:40 CEST 2016

On Jul 27, 2016 21:30, "Ben Waldron" <bwng at openmailbox.org> wrote:

> Hei Gorm
>
> Jeg ville helst bruke vanlig konto her. Men det er selvsagt helt mulig å
opprette egen konto. Strømmen av innkommende vellykkede henvendelser er
ikke helt overveldende ennå (5 i løpet av de siste 15 dager). Og de fleste
henvendelser (synes jeg) er interessante. Henvendelsene var antageligvis
alle interessante for den som bestilte dem iallefall. Poenget, slik jeg
tenker på det, er å få flere til å se at det skjer ting på Mimes brønn. De
som allerede er abonnert på RSS eller e-post var ikke målgruppen min (de er
blitt "fanget" allerede). Jeg er ute etter "det store publikum".

> Jo flere tweets, jo flere kommentarer vi kommer til å fange på twitter,
og så får vi flere brukere osv. (så lenge det ikke er altfor mange
uinteressante tweets... men jeg kan ikke se at dette blir et problem på
kort sikt). Redaksjon er viktig, i alle sine former. Jo mer jo bedre. Flere
blogginnlegg også, hvis vi kan få det til :)

> Gnu Social har ikke samme rekkevidde som Twitter.... men burde kunne
automatiseres på samme måte.

> Forslag til Twitter-tekster? "Fylkesmannen i Sogn og Fjordane svarte på
en henvendelse om Retten til innsyn i særskilt filformat ved sammenstilling
av opplysninger..."? (140-tegns begrensningen må tas hensyn til.)

For å få til dette forslaget må vi enten gjøre om på rss feeden eller bruke
er custom script for å poste. Så den postet et svar for noen timer siden
automatisk. Men den ser slik ut:

@mimesbronn: Retten til innsyn i særskilt filformat ved sammenstilling av
opplysninger fra en database:

   ... http://bit.ly/2avpinb

Hilsen Gorm

> Hva synes dere?
>
> Ben

uinteressant henvendelser i strømmene til folk. Dessuten kan man abonnere
på både RSS og epost allerede i dag, om man ønsker å følge med.

etter en form for redaksjonell vurdering - ble lagt ut på minesbrønn
kontoen og hvor flere kunne bidratt med å finne de interessante
henvendelsene.

automatiseres og bruke samme strøm?