Ryddet i henvendelser mot Norges Bank

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Sep 19 15:10:54 CEST 2016

Norges bank har svart på to henvendelser sendt inn via Mimes brønn fra
en enkelt person, men ikke klart å sende svar til riktig avsenderadrese.
Dermed havnet alle svarene i henvendelsen om arkivnøkkel.  Jeg klarte i
dag endelig å flytte svarene til riktig henvendelse, den om journal om
kontantforsyning.

I dag fortalte vedkommende hos Norges bank som ga innsyn i postjournalen
på fredag at den tilsendte filen inneholdt feil og ble trukket tilbake
og derfor måtte slettes / "av-publiseres".  Det tror jeg ikke det finnes
juridisk grunnlag for å be om, men etter avtale med innsender har jeg
likevel tatt den vekk fra websiden på Mimes brønn, da den for det første
ikke inneholdt det han hadde bedt om (mye mer), og for det andre var
ingen av oss interessert i å bruke tid på å forsvare å beholde/publisere
en fil som ikke var svar på informasjonen som var etterspurt.

De aktuelle sakene er

JFYI.