Manuelt innlegg av dokumenter i saker

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Dec 16 21:08:45 CET 2017

[Hans-Petter Fjeld]
> Heisann,
>
> Jeg fikk svar på en innsynsforespørsel tilsendt via altinn.no, er det noe
> mulighet til å få disse lastet opp i saken manuelt?

Til hver sak er det tilknyttet en epostadresse for svar og en webside
for å laste opp dokumenter.  Kanskje den siste er aktuell.  Begge deler
er tilgjengelig fra admin-siden for hver sak.

Jeg synes det er ufint og urimelig, muligens over grensen til ulovlig, å
sende svaret på en innsynsforespørsel til en annen adresse enn
forespørselen kom fra.  Hva hvis de hadde plukket feil person å sende
til via altinn...

Det blir mer og mer nødvendig å be om innsyn via fiktivt navn.  Jeg har
også fått tilsendt svar utenom Mimes brønn på henvendelser sendt via
Mimes brønn.  Jeg ba dem sendte svaret til adressen henvendelsen ba om
at svaret skulle sendes til, og det ble gjort.  Men jeg tror jeg lager
et fiktivt navn neste gang, for å unngå at de lager slike bakkanaler for
svar.