Nekter å dele dokumenter med Mimes brønn, og hevder risikovurderinger er unntatt offentlighet...

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Jun 15 23:41:11 CEST 2017

Jeg bet meg merke i følgende deler av svaret datert 2017-06-15 på
kommune:

  «Vi har vurdert forespørselen din, og ønsker fortsatt å tilby deg
  innsyn. Men vi ønsker ikke å publisere våre risikovurderinger, slik du
  ønsker å gjøre, via Mimes Brønn.  Bærum kommune har egne web-sider, og
  publiserer det vi ønsker der.

  Risikoveruderingene våre er interne arbeidsdokumenter utarbeidet for
  egen saksforberedelse, altså «organinterne dokument», og kan unntas
  innsynsrett i henhold til Lov om rett til innsyn i dokument i
  offentlig virksomhet §14.»

Jeg har ikke noe tro på at kommunen kan diktere hvordan dokumenter en
får innsyn skal overleveres til den som spør, slik første avsnitt legger
opp til.  Minner litt om diskusjonen på
der det også var forsøk på å nekte å oversende dokumenter da avsender
ikke likte nettstedet som ble brukt...

Når det gjelder risikovurderinger, så er de påkrevd av
personopplysningsforskriften, og kan neppe anses å være "interne
arbeidsdokumenter", jamfør
jeg på bærtur.

--
Vennlig hilsen