Blåste litt liv i Mimes brønn-koden igjen

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Feb 18 22:54:42 CET 2023

Noen av dere vet kanskje at da maskinen til Mimes brønn ble oppgradert
for en god stund tilbake, så sluttet programvarekoden å fungere.  Ingen
har sett på det før jeg i dag tok en titt, og fant ut at problemet var
at Ruby on Rails manglet endel moduler og dermed ikke klarte kjøre.

Jeg har byttet ut /usr/local/bin/bundle* med tilsvarende program i
/usr/bin/ (byttet navn på filene i /usr/local/), og kjørt 'bundle
install' som bruker innsyn i katalogen
/srv/alaveteli_production/current/ for å få tak i modulene som manglet.
Deretter sluttet cronjobber å klage over manglende støtte og en 'service
alaveteli restart' var det mulig å se at programmet igjen kjører.

Det er fortsatt nede for vedlikehold som tidligere, men en kan nå koble
seg opp til tjenesten "bakveien" for å se hva som er status.

Et lite steg i riktig retning, altså, men fortsatt ikke i nærheten av
operativ igjen.

JFYI