Hvordan bør epost lagres i en NOARK5-database?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Dec 21 11:10:24 CET 2016

Hei

For to og et halvt år siden skrev jeg
mens jeg forsøkte å finne ut hvordan epost burde lagres i en
NOARK5-database.  Jeg kom til å tenke på den i dag da jeg kom på et
bruksområde for nikita - enkel arkivering av epost.  Hvordan kan epost
enkelt arkiveres i et NOARK5-system, og hvordan kan en sikre at den kan
gjenskapes ved behov?  Gjenskaping er f.eks. nødvendig hvis en ønsker å
sjekke kryptosignaturer som var del av eposten, ønsker å eksportere en
eposttråd på mboxformat, eller ønsker å svare på eposten med korrekte
In-Reply-To- og Referer-felter.

Har noen av dere peiling på relevante spesifikasjoner?  Kanskje vi bør
dokumentere hvordan vi anbefaler at epost lagres i nikita?

--
Happy hacking