nikita prosjektet i prosjekt om blokkjede

Thomas Sødring tsodring at gmail.com
Tue Dec 19 16:29:04 CET 2017

Hei,

nikita prosjektet vil være representert i et blokkjede prosjekt på nyåret!

https://www.arkivverket.no/nyheter/riksarkivarens-fordeling-av-prosjekt-og-utviklingsmidler-til-arkiv

Dere kan lese litt om prosjektet her:

https://github.com/tsodring/hioa/blob/master/blockchain_recordkeeping_2017.md

Vi har en liten rolle, som hovedsaklig går å se på integrasjonen mellom
et Noark arkiv og en blokkjede. Vi kommer sikkert til å velge
hyperledger som blokkjede instans og bygge en proof-of-concept. Vi har
alt kommet i gang med hyperledger og kan få nikita til å snakke med
hyperledger.

Dette prosjektet vil ikke betale for utvikling på nikita, men jeg vil
bruke av min FoU tid for å utvikle integrasjonen.