Krf: SV: Felt som savnes i Noark 5

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Oct 3 15:26:35 CEST 2017

[Mona Henriksen]
> Hei, denne hadde visst havnet i søppelposten, så jeg fant den ikke før
> nå...

Huffda.  Godt du fant eposten så den slapp med skrekken. :)

> En journalpost kan bestå av flere dokumenter, vi har gjerne kun en
> referanse fra avsender, da måtte vi i så fall registrert samme
> referanse flere steder. Veldig tungvint f.eks. i byggesaker hvor du
> fort får 40 vedlegg. Å registrere avsenders referanse en gang (på
> journalpost eller korrespondansepart, sistnevnte var praksis i Noark
> 4) er både effektivt og nok for søking.

Blander du ikke sammen brukergrensesnitt og datamodell her?  Det vil jo
være fullt mulig i et brukergrensesnitt å la en skrive inn ekstern
referanse én gang, og kanskje krysse av i en sjekkboks for 'gjelder alle
dokumenter i journalpost', og så fylle inn referansen for hver av
dokument-oppføringene i datamodellen.  Det må jo ikke være manuell
utfylling av hvert felt.

Et bruksområde jeg ser for meg er at en får tilsendt et brev med flere
andre brev som vedlegg, og hver av brevene har unike eksterne
referanser.  Skal det ikke være mulig å registere dette?

Et annet bruksområde relatert til epostideen min, er en epost som
inneholder et brev som vedlegg.  Der ville jeg ønske å registrere både
dokumentets eksterne referanse og epostens eksterne referanse
(Message-ID for trådstarter).