Tjenestegrensesnitt-spesifikasjonen som markdown

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Jun 19 23:17:01 CEST 2018

Jeg nevnte tidligere at jeg fikk oppdraget med å endre dokumentet som
beskriver tjenestegrensesnittet fra docx til noe enklere å vedlikeholde
i fellesskap.  Her er en kort oppdatering.

I kveld ble vi ferdige med første utgave.  Jeg er stor takk skyldig til
Thomas som har bidratt underveis.

Resultatet kan nå ses på
Teksten ligger i kapitler/ og bildene ligger i media/.

Hvis en henter ned koden og kjører 'make' på en maskin med GNU make,
pandoc, dblatex og xmlto, så skal en ende opp med to filer,
spesifikasjon.html og spesifikasjon.pdf, som inneholder
spesifikasjonsteksten så bra som vi har klart å få den så langt.
PDF-utgaven har problemer med noen tabeller, og HTML- og PDF-utgaven har
problemer med noen av UML-grafene.

Det som tilsvarer den offisielle utgaven 1.0 beta er merket i git, og
endringer som er gjort i docx-filer som Arkitektum ga meg er sjekket inn
(endringene 2a24996d6407b669f3afbacc2a892f219c0998bb og
aecf9396eec4567d30b522a14c327efbb3ff7224).

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdstsen