Tjenestegrensesnitt-spesifikasjonen som markdown

Thomas Sødring thomas.sodring at oslomet.no
Wed Jun 20 08:53:25 CEST 2018

Takk for innsatsen Petter!

Dette er fantastisk! Tjenestegrensesnittet er nå tilgjengelig på en åpen
måte for de som ønsker å bidra til å videreutvikle den. Tidligere var
tjenestegrensesnittet kun tilgjengelig i en docx/pdf fil og historikken
rundt  endringer var ikke synlig for almenheten.

Hvis Riksarkivet ønsker å jobbe på en åpen måte med
tjenestegrensesnittet, kan alle nå sende inn PR (Pull Requests) med
ønsket endringer som inkluderer begrunnelser for endringene. Vi kan også
lage "issues" der vi kan kommentere rundt standarden.

Dette kan også lette arbeidet for Riksarkivet, da det kan dannes en
community rundt det og community i felleskap  kan jobbe sammen og komme
fram til en god løsning.

 - Thomas