Artikkel om Noark 5 Tjenestegrensesnitt og Nikita i Arkivråd nummer 3 for 2019

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Dec 26 07:50:33 CET 2019

Like før julaften ble en artikkel jeg har skrevet om vedlikehold av
Noark 5 Tjenestegrensesnitt og Nikita[1] publisert i tidsskriftet
Arkivråd[2]. Det er basert på min bloggpost om samme tema[3] som ble
publisert 2019-03-11. Jeg oppdaget nettopp at nettsiden til tidsskriftet
Arkivråd er oppdatert med siste utgave, og artikkelen dermed er
tilgjengelig for alle. Du finner den i PDF-en til nummer 2019/3 på side
30-33[4]. Jeg håper leserne av tidsskriftet får lyst til å sjekke ut
tjenestegrensesnittet og at artikkelen vil gjøre det enklere for flere å
bidra til en enda bedre, klarere og mer entydig API-spesifikasjon. Det
kan gjøre at arkivsystemet Nikita[5] kan bli enda bedre når
spesifikasjonen forbedres.

 1. <URL: https://github.com/arkivverket/noark5-tjenestegrensesnitt-standard >
 2. <URL: https://www.arkivrad.no/arkivrad >
 3. <URL: http://people.skolelinux.org/pere/blog/_pen_og_gjennomsiktig_vedlikehold_av_spesifikasjonen_for_Noark_5_Tjenestegrensesnitt.html >