noark5-parser 0.2.1 (Python)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Feb 18 22:50:00 CET 2019

[Ole Aamot]
> Jeg har publisert en endring i noark5-parser for å eksportere fra
> nikita.hioa.no til XML og importere fra XML til arkivarium.no for
> arkiv.

Nydelig.  For å importere data fra sjømannskirkeprosjektet laget jeg
mitt egen enkle import-hack for å teste ulike felt i nikita.  Det finnes
som import-uttrekk i noark5-tester.  Den kan så langt ikke laste opp
filer, men forsøker så godt den kan å laste opp alle entitetene jeg har
sett så langt.  Kanskje det er noe interssant å hente derfra til en mer
komplett importløsning?

Mitt hack håndterer arkiv -> arkivdel -> klassifikasjonssystem -> klasse
-> mappe -> registrering -> dokumentbeskrivelse -> dokumentobjekt, med
noen variasjoner (moetemappe, saksmappe, journalpost, moeteregistrering)
og satser på at XML-en er kompatibel med nikita.  Det siste har vist seg
å ikke holde vann. :)