Noark 5v4 eller Noark 5v5

Thomas Sødring thomas.sodring at oslomet.no
Mon Jan 14 10:16:18 CET 2019

Hei,

Før jul ble Noark 5 versjon 5 publisert:

https://www.arkivverket.no/forvaltning-og-utvikling/noark-standarden/noark-5/noark5-standarden

Vi implementerer tjenestegrensesnittet som det foreligger akkurat nå og
det er Noark 5 versjon 4.

Et av spørsmålene jeg sitter med er hvorvidt vi skal forholde oss til
Noark 5v4 eller Noark 5v5. Jeg forstår det slik at tjenestegrensesnittet
implementerer domenemodellen til Noark 5v4, ikke Noark 5v5.

På siden over står det at "/Alle fremtidige godkjenninger vil legge
denne versjonen til grunn/". Så jeg er litt usikker hvilken versjon vi
egentlig skal forholde oss til. I en uformell prat hos Riksarkivet fikk
jeg beskjed at jeg skulle forholde meg til begge deler. Så det virker
som om nikita skal implementere datamodellen til Noark 5v5, men
eksponere funksjonalitet til Noark 5v4.

 - Thomas