Noark 5v4 eller Noark 5v5

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jan 14 13:26:12 CET 2019

[Thomas Sødring]
> Et av spørsmålene jeg sitter med er hvorvidt vi skal forholde oss til
> Noark 5v4 eller Noark 5v5. Jeg forstår det slik at tjenestegrensesnittet
> implementerer domenemodellen til Noark 5v4, ikke Noark 5v5.

Tja.  Kanskje det er et kost/nytte-spørsmål?  Hvilke fordeler og ulemper
gir overgang til 5v5?  En åpenbar ulempe er at det gir ekstra jobb,
antar jeg.  Og en antydet ulempe er at en ikke kan få godkjent løsningen
med 5v4.  Er det andre fordeler og ulemper?

Jeg antar tjenestegrensesnittet blir oppdatert til å 5v5 etter hvert, så
da kan vi enten være tidlig ute eller gjøre endringen når det er klart
hva vi skal endre til.  Hva har du lyst til selv?

Et relatert spørsmål er hvordan API-klienter skal vite hvilken
API-standard de forholder seg til.  Det er vel ikke avklart ennå.

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen