SV: Noark 5v4 eller Noark 5v5

Martin Bould martin.bould at ciber.no
Tue Jan 15 15:54:45 CET 2019

Det er en ubetinget fordel ved versjon 5.5 (som bør implementeres) og det er at korrespondansepart (objektet) nå er knyttet til en "basisregistrering" og ikke til en journalpost. I tillegg har man fjernet det som het forenklet registrering eller "registrering" fra kravene. I tillegg til å opprette arkivnotater. Det ble også avklart at det ikke var "lovpålagt" at interne notater ikke skulle ha nødvendige metadata. I prinsippet tror jeg at man innenfor rammene av Noark 5 standarden godt kunne laget arkivnotater av den typen som ble spesifisert, så lenge man fikk flyttet korrespondansepart til basisregistrering

/martin B

Med vennlig hilsen

Martin Bould
Chief Consultant / Practice manager