Første notater fra testing av tjenestegrensesnitt-API hos Evry

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Mar 7 09:59:32 CET 2019

[Thomas Sødring]
> Dette er spennende! Bra jobbet Petter! Fint at Evry deler en instans
> slik at det er mulig å verifisere implementasjonen deres opp mot
> standarden. Evry er, så vidt jeg vet, de eneste av leverandørene som
> implementerer tjenestegrensesnittet. Men jeg ser at Visma og
> Documaster kommenterer tjenestegrensesnittet, men det er usikkert
> hvorvidt de har implementert den.

Ja, dette er veldig spennende.  Jeg gleder meg til å teste Evrys instans
videre når den har HATEOS-lenker slik de er beskrevet i Noark 5
tjenestegrensesnittet.  Omar, er deres API for tiden under aktiv
utvikling?  Har du noen ide om vil når relasjonslenkene flyttes til
"_links" og skrives på normalisert måte, slik at det gir mening å teste
mer?

Forresten, Thomas, hvor er det Visma og Documaster kommenterer
tjenestegrensesnittet?

Jeg skriver for tiden på en mangelmelding om behovet for entydig og klar
beskrivelse av innlogging, som ble synliggjort da jeg forsøkte å teste
Evrys instans.  Har skrevet en god del, men er usikker på hva det er
mest fornuftig å foreslå som løsning.  Jeg håper Evry og andre kommer
med innspill når jeg får sendt den til github, slik at vi kan sikre at
en korrekt implementert API-klient alltid vet hvordan den skal logge inn
på en korrekt implementert API-tjeneste.