SV: SV: Felt som savnes i Noark 5

Henriksen Mona mohe at fredrikstad.kommune.no
Tue May 14 10:08:52 CEST 2019

Hei Petter, tjenestegrensesnittet ferdigstilles til versjon 5.4 før sommeren. Arkivverket har sagt de skal tilpasse til 5.5 senere, men jeg vet ikke når. Det er ikke optimalt, men det de har midler/kapasitet til etter hva jeg har skjønt.
Det ser ut til å skulle bli vsm på korrespondansepart? Da vil vi måtte bruke det til ekstern referanse slik det er i dag. http://arkivverket.metakat.no/Objekttype/Index/EAID_E0D4781E_6866_4721_8A51_F573B6C33263

Vedr. githubbeskrivelsen "Mangler standardisert felt for ekstern referanse" har du og jeg diskutert tidligere hvor det bør høre hjemme. Selv om det kan forsvares å ha det på dokumentbeskrivelse, synes jeg det er hensiktsmessig at det samsvarer med plassering i geointegrasjon (korrespondansepart - for så vidt også der i noark 4, som systemene mange av oss bruker er "stuck" med, opprinnelig var bygget på). Poenget med å ha det som eget felt, er å få det er sted som er lett tilgjengelig i grensesnittet. Hvis du må "lete" etter det, kan det vel like gjerne være vsm.

Hilsen Mona