Noark 5-uttrekk fra Twitter?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Nov 28 20:19:49 CET 2019

Da jeg leste
slo det meg at endel offentlige instanser kanskje ville satt pris på et
verktøy som hentet ut Twitter-meldingene til en konto i Noark
5-deponiformat, for langtidsoppbevaring.

Er det noen som har sett på slikt før?  Det burde ikke være så mye
vanskeligere enn eksporten fra Request Tracker, som jeg har fått til å
fungere veldig bra de siste månedene.

Det er jo enkle tekstmeldinger, bilder og meldingstråder, som burde
fungere helt greit å representere i en arkivstruktur.xml.

Ser for meg et script som kobler seg opp til Twitters API og henter ut
alle meldinger til knyttet en gitt konto, sortert på dato kanskje en
mappe/saksmappe per tråd og registrering eller journalpost per melding,
med bilder og slikt som filer knyttet til registreringen.