Er dokumentasjon relevant for arkiv?

Thomas Sødring tsodring at oslomet.no
Tue Aug 9 09:21:59 CEST 2022

Ble tilsendt følgende lenke fra en kollega på arkivstudiet:

 https://www.kode24.no/artikkel/rolfs-beste-tips-for-god-dokumentasjon-i-dag-er-dette-ekstremt-viktig/76736767

Det er en litt interessant artikkel som omhandler behovet til dokumentasjon og er en påminnelse at dokumentasjon er relevant for arkivperspektivet også. Spesielt dersom man ikke bruker feks Noark som har definert standardiserte uttrekk.

Fra nikita sitt perspektiv er det en påminnelse at dokumentasjon er viktig og akkurat der er jeg ikke flink nok. Jeg har prøvd å ta i bruk springboot sin test regime som genererer asciidoc dokumentasjon på bakgrunn av tester som er velykket. Vedkommende nevner ikke noe med Hateoas så i seg selv er nok dette et interessant rabbithole å bevege seg inn i.

 - Thomas