Juridiksjon i Norge i politidirektoratet

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Sep 18 19:23:19 CEST 2022

[Ole Kristian Aamot]
> Tror ikke Norsk Journalistlag er enige i det.

De kan naturligvis mene hva de vil om saken, så lenge 'beskyttet tittel'
er et juridisk begrep fastsatt i lov og det er et ubestritt faktum at
journalist ikke er en beskyttet tittel i Norge.  Det virker dog utrolig
at Norsk Journalistlag skulle mene at journalist er en beskyttet tittel,
men du har kanskje en kilde som dokumenterer det motsatte?  Jeg vet
forøvrig ikke noe land der journalist er noe som ligner på en beskyttet
tittel, men har ikke oversikt over alle lands lovgiving.

> Alle kan sette opp en blogg, men det krever en redaksjon for å drive
> en avis, du trenger faglig og journalistisk arbeid for å formidle
> sannhet.

Anbefalter å at ta en titt på <URL: http://ifstone.org/ > for å lære mer
om hvordan en enkelt person kan drive en avis. :)