Noark 5 Tjenestegrensesnitt 1.1 publisert N5TG 1.1

Ole Aamot ole at aamot.software
Wed Jun 14 03:52:06 CEST 2023

On Mon, Jun 12, 2023 at 9:58 AM Thomas Sødring via nikita-noark <
nikita-noark at nuug.no> wrote:

> Hei,

Hei,

> Vi er veldig glade å kunne formidle at på fredag (2023-06-09) så har vi
> stemplet og publisert versjon 1.1 av Noark 5 Tjenestegrensesnittet.

Dette er gode nyheter for arkiv-Norge og leverandørene av Noark 5-systemer
som nå kan forholde seg til enkelstandarden for Noark 5
Tjenestegrensesnittet.

> Det hele er tilgjengelig fra <URL:
> https://github.com/arkivverket/noark5-tjenestegrensesnitt-standard >
> under git-merkelappen versjon-1.1.  PDF ligger i master-grenen under
> arkiv/.

OK.

> Denne versjon retter opp i en del feil og mangler som ble tydelig da
> Documaster implementerte TG som en del av UoH-prosjektet (innføring av nytt
> sak/arkiv system) som de en del av.

Implementerer du fortsatt Nikita versjon 1.0 mot TG 1.1-standarden?

Hva er nyeste versjon av Nikita? Emnet Webteknologier ved NTNU tar for seg
Docker images, så jeg håper å lære mer om Nikitas anvendelse av dette i
løpet av høsten 2023.

Mvh,
Ole