Sv: Nikita som tjeneste

Thomas Sødring tsodring at oslomet.no
Mon Nov 6 09:44:27 CET 2023

Hei,

1. Vil nikita klare å møte kravene fra arkivverket som stilles til organisasjoner som har krav om godkjent arkivsystem?

Ja. Det vil det. Vi har fått beskjed at vi kan sende inn en egenerklæringsskjema på nikita men jeg ønsker å få ferdigstillet noen konkrete oppgaver først.

2. Hva slags brukergrensesnitt har nikita for sluttbruker?

Den er under utvikling. Koden er her:

https://codeberg.org/noark/nikita-gui

Det er nok den største svakheten i nikita akkurat. Jeg skal prøve å få opp en instans igjen slik at du selv kan ta en titt.

Merk at nikita er ikke en ferdigutviklet løsning som er klar for produksjon i organisasjon. Det må jobbes litt med, men det er godt på vei.

Thomas
1. Vil nikita klare å møte kravene fra arkivverket som stilles til organisasjoner som har krav om godkjent arkivsystem?
2. Hva slags brukergrensesnitt har nikita for sluttbruker?

;)Frode

--
Da sa Gud: "Det bli lys!"
Og det ble lys.