Goodbye integers. Hello UUIDv7

Aamot Engineering post at as.engineering
Fri Jan 5 23:48:35 CET 2024

On Mon, Oct 2, 2023 at 11:26 AM Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com> wrote:

> [Thomas Sødring]
>
> Det var ikke helt slik det var ment da jeg skrev det.  Jeg forsøkte
> formidle at UUID-en bør være uten innhold bakt inn i UUID-en, slik at
> ingen forventer og forsøker bruke struktur i UUID-en til å hente ut
> informasjon.  Dvs. at det ikke bør være mulig å gjøre det du foreslår,
> da det vil føre til ønske om å velge bestemte UUID-er, hvilket vil gi
> nye og uønskede problemer som behov for å vurdere hvem som skal få
> hvilken UUID.

Unnskyld meg?

Hva er poenget med en arkivstruktur som man ikke kan hente ut informasjon
fra autentisert?

Dette holder virkelig ikke mål, Petter.

> Jeg tror behovet for å identifisere importerte instanser må løses på
> annet vis enn å bake tidsstempel inn i UUID-ene.

Jeg tror ikke du helt vet hva en UUID er.  En UUID er en unik identifikator
som består av tall og alfanumeriske tegn som denne:

8216693b-bea5-47bf-8005-5ca7395e3eab

Finn deg en ny samarbeidspartner, Thomas.

En eller annen i Bring vil forstå tydligere hva du snakker om.

Jeg kan anbefale deg å ta kontakt med Håkon Bakke Johansen i Posten eller
henvende
deg til brukerstotte.bedrift at bring.com for videre kontakt i
Bring-systemet.  Jeg
var til intervju med Posten i 2015 etter Domeneshop 31.08.2015.

Lykke til videre i Microsoft, Petter.  De finner sikkert en eller annen
stilling til deg hos kundeservice.

Best,
Ole Aamot
Aamot Engineering