Spørsmål om progrmavarepatenter til partine før valget?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Apr 4 10:03:13 CEST 2005

En ide som gjerne brukes for å få fokus på enkelttema i valgkampen, er
å stille et sett med aktuelle spørsmål til alle partiene, og deretter
publisere spørsmålene og svarene som kommer inn.

Kanskje vi skal stille spørsmål om programvarepatenter til alle
partiene?  Jeg ser for meg at vi lager et bakgrunnshefte om saken, og
formulerer 10 spørsmål som gir partiene mulighet til å forklare
hvilken posisjon de har i programvaresaken.  Disse sender vi så til
alle partiene på stortinget, og ber om svar.

Er dette en god ide?  Noen som har lyst til å gjennomføre den?  Jeg
klarer det neppe alene.