Skal vi lage en utvalgs-struktur i NUUG?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Feb 6 17:31:21 CET 2005

I dag har vi forskjellige grupperinger under NUUG-paraplyen.  Burde vi
organisere disse grupperingene litt mer og gi dem en offisiell status?
Etter modell fra Danmark foreslår jeg at vi kaller disse grupperingene
utvalg, og at de velger eller får utpekt en leder som er kontaktperson
i utvalget?  Jeg har notert meg følgende grupperinger:

 - Drift av NUUG-servere.  Deltager er i alle fall Anders Nordby og
   Morten Middeltun, muligens flere.

 - Innloggings-tjeneste for medlemmene.  Deltagerne er i alle fall
   Anders Nordby.  Hører kanskje under drift av NUUG-servere.

 - Arrangering av medlemsmøter i NUUG Oslo.  Deltagere er i alle fall
   Petter Reinholdtsen, Sindre Thelin Eltarvåg, Morten Kjelkenes,
   Salve Nilsen, Gaute Nessan.  Bruker mailinglisten aktive at nuug.no.

 - Patent-saken.  Deltagere er i alle fall Petter Reinholdtsen, Vidar
   Bakke, Knut Yrvin, Gisle Hannemy, Fredrik de Vibe, Thomas Gramstad.

 - Video-opptak av medlemsmøtene.  Deltager er i alle fall Herman
   Robak.  Sporadisk aktivitet på aktive at nuug.no.

 - Standardisering.  Deltagere er i alle fall Idar Tollefsen,
   Dag-Erling Smørgrav Keld Jørn Simonsen, Petter Reinholdtsen.

 - Jevnlig spørreundersøkelse blant medlemmene.  Deltagerne er i alle
   fall Morten Kjelkenes og Gaute Nessan.

 - Oversikt over og kontakt med likesinnede organisasjoner.  Deltagere
   er i alle fall Peter Hansteen, Petter Reinholdtsen, Sindre Thelin
   Eltarvåg.

Har jeg glemt noen grupper/tema da?

Jeg foreslår at vi definerer disse grupperingene som utvalg,
utpeker/velger en leder for utvalget, og eventuelt oppretter
mailinglister for utvalget der det er naturlig.  Deretter annonserer
vi eksistensen av disse utvalgene for medlemmene, og inviterer flere
til å bli med i utvalgene hvis de er interesserte.  Vi bør lage en
webside med oversikt over alle utvalgene.  Håpet er at en klarere
struktur vil få flere til å bli klar over at disse grupperingene
eksisterer, og forhåpentligvis flere til å bli med i de utvalg de har
interesse for.

Noen kommentarer?