[NUUG video] Plan for videoopptak av NUUG-møtet i kveld

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Dec 13 16:36:43 CET 2008

[Petter Reinholdtsen]
> Jeg har meldt dvswitch-problemet til epostlisten for prosjektet, og
> håper på tips der om hvordan vi kan unngå miksingsproblemer i
> framtiden.

Fikk tips om at dvgrab kanskje kunne brukes til å splitte PAL- og
NTSC-bitene fra hverandre, slik at vi kan lime sammen opptaket nok en
gang etter konvertering av NTSC til PAL, og jeg har testet dette.  Det
ser ut som det kan fungerer.  Mister lyden for de bitene som er hentet
fra VGA-DV-konvertøren, men det kan fikses i ettertid, da vi har all
lyden fra det komplette kamera-opptaket.

Gikk dog på problemer da jeg forsøkte å bruke kino til å lime sammen.
Min bærbare er for svak til å håndtere jobben.  Må forsøke med en
annen maskin.

Har nå de oppdelte filene i på en liten USB-disk hvis noen har lyst
til å forsøke seg.