[NUUG video] DVSwitch on a stick (Was: Debian on a stick)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Dec 19 15:53:07 CET 2008

[Petter Reinholdtsen]
> Jeg ser for meg at den kan brukes uten X til dvsource-firewire, som
> jo ikke trenger grafisk omgivelse.

Jeg har utvidet avtrykket, og nå er det en fullverdig
dvswitch-installasjon.  Når en booter kan en velge dvsource (default)
eller dvswitch i grub-menyen, og så kommer resten av seg selv.

Det er en feil i dvswitch-oppstarten, som gjør at tastaturet ikke
fungerer i X når dvswitch starter.  Aner ennå ikke hva det kommer av,
men en kan komme rundt det ved å avslutte twm og starte det hele på
nytt igjen etter å ha logget inn på konsollet.

Jeg har oppgradert dvgrab slik at den fungerer med DV-kilder som
bruker USB, og utvidet dvsource-firewire til å støtte USB-kilder.

Gi den en test. :)