[NUUG video] Utkast til jingel/logo

Herman Robak herman at skolelinux.no
Wed Mar 19 15:01:32 CET 2008

On Wed, 19 Mar 2008 08:31:10 +0100, Jarle Bjørgeengen
<jarle at bjorgeengen.net> wrote:

> Hverken bakgrunnen eller musikken er relevant, mht. NUUG, og var kun
> tenkt som "krydder" .
>
> Hadde tenkt å retusjere vekk teksten under NUUG ja.
>
> Hva mener du med selve NUUG logoen ? Isbjørnen med sola  ?

  Jepp.

> Jeg har ellers fått inntrykk av at det stående formatet , og helheten i
> hele logoen er viktig, men jeg kan sikkert blåse opp isbjørnen og lage
> noe med den.

  Det stående formatet passer dårlig i en typisk videostrøm på 384x288.
Sist jeg prøvde å tilpasse logoen i Gimp ønsket jeg å tegne den avkuttede
biten av sirkelen på høyre side, slik at den ble bredere.
  Eventuelt kunne logoen zoomes så langt inn at kantene var utenfor bildet.
Da måtte «NUUG» komme oppå logoen, muligens med en fiffig overgang.

  Jeg synes det er viktig at vi enten gjør det veldig enkelt, og bruker
den gamle logoen uten bling, eller at vi gjør det smakfullt og proft.
NUUG er en forening for proffer, og logoer bør avspeile dét.

> Skal det være ensfarget bakgrunn da i så fall ? Hvilken farge ?

  Jeg ville foretrukket det.  Logoen bør fungere ved lavere oppløsninger,
lavere bitrater, blassere skjermer, etc.  Så mitt råd er å avstå fra
bling inntil man har et velbegrunnet design som enten er _veldig_
strøkent eller sier noe klart og tydelig.

> Bør musikken droppes ?

  Har ikke hørt den; laptoppen min har dumt lydkort som jeg ikke har orket
å gjøre noe med.

--
Herman Robak