[NUUG video] Innkjøp av utstyr.

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Fri May 23 12:50:36 CEST 2008

Hei,

jeg foreslår at nuugs videogruppe kjøper inn følgende utstyr, som et
basisutstyr som kan oppbevares og tas med, eller avtale levering, av
folk som alltid er med på møtene, og at den som tar på seg filme-oppdrag
benytter ferdigpakket bag med utstyr.

Dette for å sikre best mulig basis dekning av foredrag.

Kamera kan kobles rett på nerdhaven og dvgrabbe direkte til disk, jeg
eller Petter kan gjøre dette. Jeg kan sikkert ha mere eller mindre fast
jobb med enkoding og overføring av opptak samt oppdatering av wiki.

* Videostativ
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=63061#

*Kamera
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66805#

* Kamerabag og ryggsekk eller trillebag til å stappe alt oppi.

* Mic
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34734

* Skjøteledning.

På ingen måte perfekt, men en grei basisutrustning a'la det som
vanligvis blir benyttet i dag.

Dersom den enkelt opptaks-ansvarlige vil supplere med eget utstyr,
flerkamera-produksjon osv. er det selvsagt fint, men vi bør sikre oss at
sannsynligheten for å miste opptak av et møte blir minimert først.

- Jarle