[NUUG video] Innkjøp av utstyr.

Herman Robak herman at skolelinux.no
Fri May 23 22:40:05 CEST 2008

On Fri, 23 May 2008 20:17:00 +0200, Jarle Bjørgeengen <jarle at bjorgeengen.net> wrote:

> Fremtiden er vel AVCHD til minnekort (bl.a. ) , men det må veies mot
> behovet.

 Fremtiden bør heller bli en lettest mulig flerkamera-pakke(*),
og da er ikke AVCHD ideelt.  DV egner seg godt for flerkamera.

> Enig i at det er litt dumt med 1splitting av fordrag mhp
> etterrbeid, men det er jo litt etterarbeid med å _ta_ backupen også
> .... Heller mot at det er bedre å bruke miniDV , og heller skjøte de
> filmene som blir på to taper, og at "backup" er klar .

 Man kan ta opp DV til en laptop, eller en diskopptager hvis man er
litt råflott (jeg har en Citidisk; kompakt men dyr).

> Endel dyrere tror jeg . Er ikke batteritiden ganske kort også ? Men
> helt klart bedre lyd.

 Batteritiden er flere timer, og den bruker AA-batterier.

> Hva gjør vi under spørsmålsrunden etterpå ?

 Man må ha en mikrofon til publikum også.  Og den bør helst mutes
eller skrus ned før spørrerunden.

*) Flerkamera vil si to kameraer og en scanconverter.

--
Herman Robak