[NUUG video] Bærbare

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Wed Nov 5 09:18:11 CET 2008

On Nov 5, 2008, at 12:15 , Petter Reinholdtsen wrote:

> Hva brukte du som utvalgskriterium da du kom fram til denne?  Pris,
> ytelse, vekt, volum, batterilevetid, skjermoppløsnin, andre ting?
> Aner ikke hvilke av disse som er viktig for videogruppen, men
> personlig fokuserer jeg på vekt, volum og batterilevetid til eget bruk
> da alle bærbare som selges i dag har mer enn nok ytelse og gjerne mer
> ekstrautstyr enn jeg noensinne har savnet (DVD-leser, TV-signal ut,
> IR-porter etc. :)

> Vet heller ikke hva videogruppen trenger og lite om firewire, så jeg
> håper noen i videogruppen kan bidra her.

Enig i at vekt og minimalisme er en god ting generelt. Vi må nok satse
på å kjøre med strøm kontinuerlig, så batterilevetid er av mindre
betydning.

Firewire er fint, men det går vel an å kjøpe som PCMCIA kort også .
Jeg tror Dual core og < 1 GB minne er en god ting for den PC en som
som kjører miksing, for å ha litt å gå på mht hickups .

Gigabit Ethernet er vel standard så ...

- Jarle B.