[NUUG video] NUUG doneres en Macbook til videobruk

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Nov 26 09:23:06 CET 2008

[Jarle Bjørgeengen]

> Dette skjønte jeg ikke helt. Det er jo firwire porter på macbooken ?
> Virker ikke disse med debian ?

Firewireporten fungerer fint i Debian.  Det er dog bare en
firewireport på macbooken, og for å koble både VGA-DV-overgangen og
kameraet til maskinen samtidig forsøkte jeg å koble kamera til USB og
VGA-DV-overgangen til firewire.

> Har forøvrig lagt ønskelista inn på http://wiki.nuug.no/utstyr og
> slått sammen ønskeliste på kort og lang sikt til en liste.

Bra.  Mulig noen av USB-diskene vi har kan brukes som lagring, eller
at vi kan lagre på 250 GB-disken på macbooken.

> Er du sikker på at skjermen ikke støtter høyere oppløsning en 800
> vertikalt ? Min 15" MacBook støtter 1440x900.

Nei. :)

Det var det som kom opp ut av boksen, og jeg mener å huske at Morten
sa at native-oppløsningen var 1280x800.