[NUUG video] NUUG doneres en Macbook til videobruk

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Nov 26 09:43:37 CET 2008

[Jarle Bjørgeengen]
> Aha, dette er ikke noe problem når vi bruker til vanlig, siden
> videograbber må komme fra GB lan (pga. avstand fra vga-source)
> . Tror dessuten USB kun er for overføring av stillbilder. (Det er
> ihvertfall det vanlige)

Jepp.

Mistenker at grabbing via USB kan fungere, hvis dvgrab og dvswitch
læres til å hente ut DV-strømmer fra v4l-enheter.  dvswitch bruker
dvgrab, og dvgrab skal støtte v4l.  Etter at jeg hadde koblet ned
oppdaget jeg at kameraet kan stilles fra DV til 'webcam' på
USB-grensesnittet.  Aner ikke om det er enklere å få til å fungere via
USB med 'webcam'-settingen.  Jeg testet med DV-valget aktivt.

> Har du dual boot , så kan du sjekke under system preferences,
> display preferences, ellers er det mulig at det finnes noe fornuftig
> EDID (Info som leses fra TFT controlleren) informasjon Xorg.0.log

Nei, har ikke dual boot.  Det var enklere å installere uten.