[NUUG video] Spleise video fra kommandonlinjen

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Wed Nov 26 16:56:00 CET 2008

On Nov 26, 2008, at 4:32 , Jarle Bjørgeengen wrote:

> Vel hvis tanken er å skjøte sammen flere filer av samme format, er det
> verdt et forsøk å få mplayer til å spille av filene kontinuerlig i
> rekkefølge , og dumpe den resulterende strømmen til _en_ fil .
>
> Men jeg testet det selv nå, og mplayer core-dumper etter første
> fila :-(

Kanskje vi burde vurdere å ha raw dv som standard format istedenfor
avi ?

Herman , er det noe som taler imot en slik konvertering ? Mere plass-
krevende ? I så fall % vis hvor mye ?  Det virker ihvertfall opplagt
etterhvert at raw dv er bedre egnet til å splitte og joine på
commandolinjen uten rekoding.

Med raw dv kunne man skjøte filene med "cat fil1.dv fil2.dv >
output.dv" ettersom jeg forstod på http://ffmpeg.mplayerhq.hu/faq.html#SEC31

- Jarle