[NUUG video] MIME-typer støttet av ulike browser-utvidelser

Audun Vaaler audun.vaaler at hiof.no
Thu Nov 27 06:13:11 CET 2008

On 25. nov.. 2008, at 13.10, Petter Reinholdtsen wrote:
> Siden i sommer har jeg satt meg inn i multimediautvidelser til
> nettlesere, for å se hvilken vi bør velge i Skolelinux.  Vi ser ut til
> å ende opp med mozilla-mplayer, som støtter de fleste av testsidene vi
> har notert oss.
[...]
> Jeg antar derfor at vi bør bytte spillisteformat eller MIME-type til
> et som er støttet av flere (usikker på hva som bør velges), og at Ogg
> Theora (*.ogv) bør få application/ogg som MIME-type i stedet for
> video/ogg, i hvert fall fram til flere utvidelser støtter video/ogg.
> Noen som har innspill og syn på saken?

Er f.eks. http://www.nuug.no/aktiviteter/20081111-perl6-introduksjon/
representativ for måten video og lyd brukes på? Jeg har vært på lista
et par uker, men er ennå ikke godt kjent med NUUGs videoløsninger.

application/ogg er nok fortsatt det tryggeste.

- Audun

--
Audun Vaaler
Doktorgradsstipendiat, HiØ