[NUUG video] MIME-typer støttet av ulike browser-utvidelser

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Nov 27 10:41:53 CET 2008

[Audun Vaaler]
> Har du noen eksempler på steder dere bruker M3U? (Jeg har tatt en
> rask titt gjennom møtene, men ikke funnet noen.)

Ja.  Det er spillelisten som brukes i object-taggen for
embedded-avspillingen.  Spillelisten brukes (istedet for å gi
video-URLen direkte) for å hindre at browseren laster hele videofilen
før den gir kontrollen til videoavspilleren.  Se video.m3u-fila
referert på sidene med video-embedding.

> Har dere forresten sett på Metavid (http://metavid.org/) og Mv Embed
> (http://metavid.org/w/index.php/Mv_Embed)? De gjør lure ting for
> embedding av video, tilpasset brukerens programvare. (Den fungerer
> ikke fullstendig rett ut av boksen med Skolelinux, men jeg tror ikke
> det mangler mye.)

Jeg har ikke sett nøye på den, men tok en overfladisk titt da du
nevnte den på dokumentarfilmseminaret her om dagen.