[NUUG video] Hente ut video fra NUUG-kameraet med USB?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Oct 14 09:36:08 CEST 2008

NUUGs kamera er en Panasonic NV-GS230 og har både Firewire- og
USB-kontakt.  Da jeg mangler Firewire-støtte i maskinen min, har jeg
sett litt på hva som trengs på Linux for å hente ut DV-filmen via USB.

Jeg tror det som trengs er en kjernedriver for USB Video Class, og et
program for å koble seg til V4L2-enheten for å hente ut DV-data.
Førstnevnte ser ut til å holde til på
Har ikke rukket å teste dette, så jeg nevner det her for framtidig
referanse.  Vet heller ikke om driveren finnes i nyere kjerner.