[NUUG video] blip.tv for publisering av NUUG-filmer?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Oct 23 14:13:05 CEST 2008

[Christer Gundersen]
> Det er mulig å legge ut også under andre lisenser på blip.tv, jeg er
> åpen for forslag.

Jeg håpet kanskje du hadde oversikt over alternativene, og kunne liste
dem her slik at vi kan diskutere om noen av dem er OK.  Har ikke
sterke meninger om dette selv, men skulle gjerne sett at lisensen
fungte Debian Free Software Guidelines og OSIs tilsvarende regelsett.

> Når det gjelder video av prisutdelingen så sliter jeg også med at
> foredragene fikk dårlig lyd.

DV-fila som er overført til NUUG-tjeneren ser ut til å være helt uten
lyd, så dårlig lyd er mye bedre enn det jeg ser fra vårt opptak.  Aner
ikke hva som har gått galt.  Har du DV-utgave av hele sermonien?

> Jeg har lagt ut en sekvens med selve prisutdelingen og intervju med
> Thomas på nuug.blip.tv.

Har du forresten utstyr for å lage Ogg Theora eller MPEG i stedet for
Quicktime?  Har hatt litt problemer med Quicktime-filer. :(