[NUUG video] blip.tv for publisering av NUUG-filmer?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Sep 16 14:13:24 CEST 2008

Friprog-senteret har hatt i bruk blip.tv for publisering av filmer.
Den er Flash-basert, og gir i tillegg tilgang til originalfilen som
ble lastet opp.  Den har 1 GB grense for opplasting, noe som burde
håndtere de komplette NUUG-foredragene, i motsetning til Youtubes
5-minuttsgrense.

Kan dette være en ide for publisering av NUUGs videoer?  Da får en
tilgang til streaming og et rammeverk for å håndtere RSS-eksport etc.

Sjekk <URL:http://friprog.blip.tv/> for et eksempel.

Jeg har testet litt med embedding av video på en webside, og
<URL:http://www.nuug.no/aktiviteter/20071211-accessibility/> viser
resultatet så langt.  Den bruker <object>-taggen for å legge inn
videoen, og en omdirigering via en M3U playliste for å hindre at Opera
laster ned hele videofilen før den tror at websiden er ferdig lastet
ned.  Jeg håper streaming fungerer.  Det er testet med mplayerplug-in.
Vet ikk hvilke browsere dette fungerer med, ei heller hvilke plugins.
kaffine-plugin og mplayerplug-in ser ut til å fungere.